Stěhování je často jako řemeslo nedoceněnné. Mnozí z nás si říkají, že je to činnost, kterou zvládne každý a v podstatě je to jen o tom, aby si dotyčný sehnal nějaké větší vozidlo. A hurá založit si vlastní stěhovací firmu. Zkrátka jen dorazit na místo určení, nanosit to do auta, hurá na místo vykládky, zkasírovat zákazníka a šupajdy domů… Tak to ale rozhodně není a takové firmy, kterých často přibývá jako hub po dešti nemají dlouhého trvání. Stěhování je zkrátka i o něčem jiném.
Komunikace je základ
Základem úspěchu a to nejen v oblasti stěhování, je komunikace. Bez té jen stěží získáte potřebné informace k dané stěhovací akci. Je více méně jedno, jestli jde o stěhování z Pardubic do Hradce Králové, ale není jedno, jak vypadá místo nakládky a vykládky. Předně tedy musíte základní informace vykomunikovat se zákazníkem a v případě nejasností vyrazit i na osobní obhlídku, která je zejména u větších stěhovacích akcí nutností, bez které se nedá udělat kvalitní příprava. Zároveň budete mít jasnou představu o tom, jaké stěhovací vybavení bude potřeba, jaké zvolit stěhovací vozidlo a kolikačlenná by měla být stěhovací parta.
Náš zákazník náš pán
Ačkoliv to může znít všelijak, je to pravda. Zkrátka přání zákazníka musí být vyslyšena, případně musí být dopředu upozorněn na možná úskalí, případně mu navrhnout vhodnější postup, ale vše s cílem, aby zákazník byl spokojený a jeho akce proběhla bez komplikací, tak jak jste se na počátku domluvili. Zákazník nesmí mít během stěhovací akce žádné starosti a zbytečné stresy. Jeho úkolem je v podstatě jen jakýsi dozor nad akcí, aby upřesnil, co a kam se má přestěhovat.
Spokojenost především
Pokud se vše podaří, pak je zákazník spokojený a podává i kladné recenze, což je velmi důležité. Takto je třeba přistupovat ke každému stěhování, ať už je to v Hradci Králové, Praze, Brně či na jakémkoliv jiném místě v naší republice.